Zamieszczone przez sgasiorowski
Niewydolne ogrzewanie wnętrza i jego głośność
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Misiek_GdańskZamieszczone przez sgasiorowskiA czy u kolegi jest też tak, że jak autko stoi na światłach, to powietrze z nawiewów jest chłodniejsze ? Acha, dodam jeszcze, że zrobiłem test, i na światłach, na luzie dodałem gazu i chwilkę przytrzymałem na 2,5tyś obrotów, gorące powietrze po chwili popłynęło z nadmuchu.
--
Sławomir Gąsiorowski
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez smash!Sterujesz recznie klimatronikiem??
1. Zaraz po uruchomieniu zimnego auta, nastawiasz np. 21oC. Komputer włącza silny nadmuch ciepła, żeby ogrzać wnętrze.
Komentarz
-
-
Witam, mam podobne objawy co sgasiorowski, posiadam 1,6 BFQ z LPG i wystarczy ze postoje dluzej z pracujacym silnikiem na biegu jalowym i zaczyna dmuchac zdecydowanie mniej cieplym powietrzem. A jak jade obr ok 1500 super az pali w raczki. Nawiewy dzialaja z kazda predkoscia i dmucha zimnym. Z cieplym jest wlasnie gorzej. Zauwazylem jeszcze ze jak nagrzeje mocniej silnik tzn dluzsza trasa to jakby troche lepiej, ale mimo to wydaje mi sie jesli mam 90 stopni po ok. 6 km nawet zima to powinno dmuchac ciagle nawet jak stoje w korku goracym- ale tak nie jest. Moze ten model silnika tak ma.
Komentarz
-
-
speede, aby Ci dmuchał stałą temp. to musi być silnik i cały układ mocno nagrzany. A w twoim przypadku zaraz po osiągnięciu 90°C zatrzymasz się w zimie, to jest normalne że temperatura spadnie.Silnik jest jeszcze niedogrzany porządnie. 90°C to jest temp. wody, a blok silnika i olej jest ciepły tylko. W twoim przypadku jest wszystko OK.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Z moich doświadczeń:
Octavia 1 z silnikiem 1.6 AEE (oczywiście bez gazu), nie było szans aby jak już zaczeło wiać gorące powietrze na jakimkolwiek postoju spadała temperatura lub wiało chłodniejsze powietrze.Mogło wiać tylko coraz cieplej.
Taka sytuacja tylko miała miejsce jak termostat się popsuł i po otwarciu nie zamykał. po wymianie wróciło do normy.
To nie diesel aby temperatura spadała. Ja stawiam na w złe miejsce wpięty reduktor i/lub uszkodzony termostat.
A tak przy okazji to zmieniać G12 co 5 lat, bo producent płynu twierdzi że wymieniać co 5 lat lub 250tyś a Skoda że jest dożywotni. No chyba że Skoda liczy że żywotność ich aut wynosi max. 5 lat lub 250tyś. to wtedy wszystko oki.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Niestety u mnie nawet po dobrze rozgrzanym silniku jest objaw ze na biegu jalowym wiele letnie powietrze, zas utrzymanie obrotow na 1000-1200 az parzy w reke. NIe wiem czy to termostat bo temperature dobrze utrzymuje i nagrzewa sie stopniowo. Co do gazu to nie wiem, mam reduktor pod zderzakiem. Czy da sie jakos sprawdzic termostat na pracujacym silniku.?
Komentarz
-
-
W wiekszości jeżdzę w korkach, mam LPG. Jak już mi zacznie lecieć gorące, to leci tak, że musze redukować i nie ważne, czy jadę, czy nie. Nie radzę wykręcać termostatu przy pracującym silniku. Chyba, że masz koło siebie pogotowie od oparzeniówki. Jak masz stałą temperaturę i samochód nagrzewa się w miarę szybko, to termostat masz dobrySkoda 105S ->EX, CC700 ->EX, Skoda Felicia 1,3MPI ->EX, Skoda Octavia I More Sport
www.octavia-bedzyna.blog.pl
Komentarz
-
-
Termostat akurat też o niczym Ci nie powie, bo nagrzewnica jest wpięta w mały obieg i działa cały czas. A co do zapchania, to hmmm.. może jak zakładali Ci gaz, to poszedł jakiś syf i zapchało. Jak przygazujesz, to pompa daje więcej płynu przez układ i leci cieplej. Obawiam się, że musisz zdemontować nagrzewnicę.Skoda 105S ->EX, CC700 ->EX, Skoda Felicia 1,3MPI ->EX, Skoda Octavia I More Sport
www.octavia-bedzyna.blog.pl
Komentarz
-
-
witam i pytam .
szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi ani nawet podobnego przypadku - chociaż może źle widzę problem.
Otóż sytuacja jest następująca :
-8 na zewnątrz , silnik jakoś odpala , nagrzewa się około 60 st C nadmuch robi się cieplejszy, ruszam , temperatura ok 70 st , ogrzewanie kabiny w miarę ok ale nie żaden luksus, pokonuję jakieś 10-20 km wskaźnik temperatury spada na minimum , ogrzewanie kabiny bardzo słabe (grzeję na maxa). Robię postój temperatura rośnie, w kabinie cieplej , ruszam jadę chwilkę - temperatura spada. Pytanie brzmi : wymienić termostat i czujnik czy wstawić osłonę grilla ?
skodinka 1.6 AEE bez gazu.
pozdrawiam
Komentarz
-
-
bananthegreat no Tobie, to na 100% zawiesił sie termostat. Czujnik tu nie ma nic do gadania. Termostat i już.Skoda 105S ->EX, CC700 ->EX, Skoda Felicia 1,3MPI ->EX, Skoda Octavia I More Sport
www.octavia-bedzyna.blog.pl
Komentarz
-
-
Witam.
U mnie są dokładnie takie same problemy, zaczynają mi już troszeczkę puszczać nerwy.
Octavia Tour 2010 1,6 BFG LPG Climatronic , tłumaczenie serwisu przez telefon standardowe "TAK MA BYĆ WSZYSTKO W PORZĄDKU" bo LPG musi się nagrzać i do tego ma pan duży silnik który też musi się nagrzać.
Samochód stoi pod chmurką więc ma prawo być zimny, ale wybaczcie jeśli przy -5 C i 15min grzania silnika (odśnieżanie itp) z klatki nawiewu wylatuje powietrze - 2 C i to nie zależnie od nastawy Climatronica to ja dziękuję za taka automatykę, przy czym po przełączeniu na HI jest gorzej niż w AUTO temp. jeszcze spada (takie same obroty wentylatora). W instrukcji pisze że na HI grzanie jest otwarte na MAX a u mnie spada temperatura wylotu.
Dzisiaj -5 C jazda w korkach 45 min gaz się włączył po około 4km, temp cieczy 90 C z wylotu leciało 12 C jedynie na szybkich odcinkach drogi temp. podeszła do 29 C, temp w samochodzie po tym czasie 7 C nastawa climatronica 22 C. Po zatrzymaniu zostawiłem na wolnych obrotach temp. spadła do 12 c i dalej leciała powoli obroty wentylatora średnie, wysiadłem i sprawdziłem termometrem temp wylotu z nagrzewnicy doczekałem do 30 C dalej nie mierzyłem nie chciało mi się marznąć. Jak do tej pory tej zimy mój rekord temp. z nawiewu to 38 C i to przy +2 C na zewnątrz.
Więc może mi wyjaśni jak to jest w końcu z tym Climatronic bo tłumaczenia że tak ma być do mnie nie przemawiają, Kupiłem i chyba mogę wymagać trochę komfortu.
Przedtem miałem Felicja 1,3 i po 10 min grzania na postoju nawet przy mrozach -30 C grzanie już było a po paru km przestawiałem na połowe.
Pozdrawiam i mam nadzieję że ktoś jednak ma jakiś patent jak to ugryść aby powalczyć serwisem.
Komentarz
-
Komentarz